PERSBERICHT d.d. 25 april 2019

Gedeputeerde Meijers verricht opening van expositie ‘Mathilde’

RUURLO – Op vrijdag 10 mei wordt de expositie ‘Mathilde – van muze tot mythe – in Ruurlo’ tijdens een bijeenkomst voor genodigden geopend door mevrouw J.P.M. (Josan) Meijers, gedeputeerde van de Provincie Gelderland. De expositie gaat op zaterdagmorgen 11 mei om 11.00 uur open voor het publiek.

De organisatoren hebben de opening beperkt tot de deelnemende kunstenaars en een beperkt aantal andere nauw bij de ontwikkeling van de expositie betrokken personen. Na een compact openingsprogramma, dat wordt afgesloten met een openingshandeling door mevrouw Meijers, vertrekken alle gasten naar galerie De Smidse om de 80 daar geëxposeerde kunstwerken te bewonderen. .

Galerie in wording
Nog niet zo lang geleden was De Marskramer nog gevestigd in wat over een paar dagen een prachtige galerie is. De ombouw is een ingrijpend proces. Gelukkig is er veel hulp van vrijwilligers. Het is nauwelijks te geloven dat er over enkele dagen al heel stijlvol zo’n 60 schilderijen hangen en 20 beelden staan.
In de Dorpskerk komt een drieluik over het leven van Mathilde van het imposante formaat van 350 x 250 cm. De etalage van Teunissen Mode wordt door Fong-Leng in gericht met aantal van de bijzondere creaties waarin Mathilde Willink zo bekend werd.

Rineke de Jong was de eerste kunstenaar die haar werk – vijf schilderijen met Mathilde – inleverde bij Joop Huisman, initiatiefnemer van de expositie. (foto: Peter van der Heij)

Nadere informatie:
Joop Huisman, mobiel: 06 12 40 02 02 , e-mail: joop.huisman@hetnet.nl